ExperiCom heeft gedurende het project ‘Verbetering van de bereikbaarheid van de crisisdienst’ nauw samengewerkt met Martijn Weterings (ICT specialist bij GGZ), Jacqueline Wolter (Manager Bedrijfsvoering Helmond-Peelland), Elisa Combé (Psychiater en directeur behandelzaken van de regio Helmond-Peelland) – en Merijn van der Zalm (directeur ICT).
Merijn van der Zalm: ‘’De technische kapstok was reeds door onszelf bedacht. Onze ICT-afdeling heeft de kennis in huis, maar voor ons was het onvoldoende bekend hoe de mensen op de werkvloer – zoals de crisisdienstmedewerkers – precies te werk gaan en welke impact eventuele veranderingen voor hen hebben. ExperiCom had dit meteen door. Het feitelijke werkproces tussen zorgprofessionals en de mogelijkheden van een platform is voor haar kraakhelder. ExperiCom ziet vanuit helikopterview wat er gaande is en maakt de vertaling, doordat zij direct doorheeft wat het onderliggende probleem is. ExperiCom maakt de verbinding en laat iedereen zien wat het voordeel is. Dit is de absolute kracht van ExperiCom.”
Elisa Combé: “De bereikbaarheid van de crisisdienst buiten kantooruren is enorm verbeterd en daardoor is dit onderdeel van de eisen uit de G-MAP gerealiseerd. Het is fantastisch dat daarnaast ook de algehele bereikbaarheid is vergroot. Dit resultaat draagt bij aan betere zorgverlening waarnaast ook het zorgpersoneel efficiënter kan worden ingezet. Dat was zonder ExperiCom niet gelukt. De samenwerking zou ik als professioneel, verbindend, mensgericht en klantgericht omschrijven. Na de afronding van het project heeft ExperiCom ons bovendien waardevolle handvatten meegegeven waarmee wij in de toekomst aan de slag kunnen.”