Het traditionele telefoniesysteem ging de deur uit, maar wat zou ervoor in de plaats komen? Tijdens de gesprekken met onder andere de IT-projectmanager van de gemeente Enschede – Chungmen Ma – en Clustermanager Reinier Kreeft bleek direct waar de behoefte lag: een telecommunicatie-oplossing met brede inzetbaarheid. Moderne mogelijkheden moesten er eenvoudig aan kunnen worden toegevoegd, zonder daarbij op een nieuwe aanbesteding te wachten. De gemeentes wilden zichzelf met de nieuwe telecom-oplossing gereedmaken voor de toekomst en zo op een efficiënte en effectieve manier bereikbaar zijn. Zowel voor burgers als intern binnen de drie organisaties.
De keuze om ExperiCom in te schakelen? De expertise. Chungmen Ma: “De communicatiewereld is ontzettend veranderd en blijft bovendien continu in beweging. Praten we over telefonie, dan hebben we het ook over social media, chat bots, videobellen en dergelijken. ExperiCom beschikt over deze up-to-date kennis en weet hoe dit binnen de gemeente het beste kan worden toegepast.”